検索一覧

検索結果: 4件 1ページ目(1〜4)

ビジネスケース 富士メガネ:ビジョンが未来を切り拓く

軽部大:内田大輔
『一橋ビジネスレビュー』 65巻 4号 142-157頁 (2018/03/29)

  • 経営学
  • アントレプレナー
  • 起業
  • イノベーション・プロセス
  • 社会革新
  • 論文

    関連URL:

    How a laid-off employee becomes an entrepreneur: The case of Nokia’s Bridge program

    Kang, Byeongwoo : Heikki Rannikko : Erno T. Tornikoski
    WP#17-15 一橋大学イノベーション研究センター (2017/12/26)

    This paper investigates how to support employees to become entrepreneurs. Using original survey data by Nokia, we show two main findings. First, some contents of entrepreneurship were effective commonly to employees with an R&D background and to those with a non-R&D background while other contents were effective to either employees wit…

    • アントレプレナー
    • 起業
    • 人材育成拠点
    • IIRワーキングペーパー

      PDF DOWNLOAD

      関連URL:

      How a Laid-off Employee Becomes an Entrepreneur: The Case of Nokia's Bridge Program

      RENT XXXI Conference (2017/11/17)

      Conference Paper: submitted by Kang, Byeongwoo, Heikki Rannikko and Erno T. Tornikoski

      • アントレプレナー
      • 起業
      • 研究会・講演録・講義録・コンファレンスペーパー

        関連URL:

        How a Laid-off Employee Becomes an Entrepreneur: The Case of Nokia’s Bridge Program

        Workshop on Innovation in Digital Industries (organized by IIR) (2017/02/24)

        Submitted by Kang, Byeongwoo, Heikki Rannikko and Erno T. Tornikoski

        • アントレプレナー
        • 起業
        • 研究会・講演録・講義録・コンファレンスペーパー

          関連URL: