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ビジネスケース 富士メガネ:ビジョンが未来を切り拓く

軽部大:内田大輔
『一橋ビジネスレビュー』 65巻 4号 142-157頁 (2018/03/29)

世界には6560万人(2016年時点)もの難民・国内避難民がいる。企業の社会的責任活動という言葉が存在しなかった時代から、紛争地域の難民キャンプに赴いて検眼を行い、眼鏡を寄贈することで、難民らの視力向上を支援する活動を30年以上継続して行ってきた企業がある。札幌に拠点を置く富士メガネである。同社を率いる金井昭雄は、1983年のタイにおけ…

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  • How a laid-off employee becomes an entrepreneur: The case of Nokia’s Bridge program

    Kang, Byeongwoo : Heikki Rannikko : Erno T. Tornikoski
    WP#17-15 一橋大学イノベーション研究センター (2017/12/26)

    This paper investigates how to support employees to become entrepreneurs. Using original survey data by Nokia, we show two main findings. First, some contents of entrepreneurship were effective commonly to employees with an R&D background and to those with a non-R&D background while other contents were effective to either employees wit…

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      How a Laid-off Employee Becomes an Entrepreneur: The Case of Nokia's Bridge Program

      RENT XXXI Conference (2017/11/17)

      Conference Paper: submitted by Kang, Byeongwoo, Heikki Rannikko and Erno T. Tornikoski

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        ノキア衰退前後のスタートアップ支援プログラムの比較

        技術と経営 (2017/10/01)

        著者:カン ビョンウ, 技術と経営 2017年10月出版, 53-55頁

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          How a Laid-off Employee Becomes an Entrepreneur: The Case of Nokia’s Bridge Program

          Workshop on Innovation in Digital Industries (organized by IIR) (2017/02/24)

          Submitted by Kang, Byeongwoo, Heikki Rannikko and Erno T. Tornikoski

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